Մեդիամաքս-ի «Երեւան. XX-րդ դար» հատուկ նախագծի այսօրվա «հերոսը» Պոնչիկանոցն է եւ այն բնակելի շենքը, որտեղ տեղակայված է հանրահայտ սրճարանը:
Աշխատելով այս նյութի վրա, շատ նոր բաներ իմացանք: Երբեք չէինք պատկերացնի, որ 1965 թվականին Երեւանի երիտասարդները Հայոց Ցեղասպանության 50-րդ տարելիցի միջոցառումները քննարկում էին նաեւ Պոնչիկանոցում: Կինեմատոգրաֆիստների միության նախագահ Ռուբեն Գեւորգյանցի շնորհիվ հետաքրքիր պատմություններ իմացանք շենքի բնակիչների` հայ կինոյի մեծերի մասին: Անչափ հետաքրքիր էր զրուցել շենքի նախագծի հեղինակի` Հայաստանի առաջին կին ճարտարապետի, 104-ամյա Աննա Տեր-Ավետիքյանի հետ: Հուսով ենք, որ հաճույքով կկարդաք այս նյութը:
Լուսանկարիչ Արմեն Խանոյան` կրեմով պոնչիկը շատ էինք սիրում
Եթե դպրոցում ազատ ժամեր էին լինում, վազում էինք Պոնչիկանոց: Երկու տեսակի պոնչիկներ կային՝ կրեմով եւ ջեմով: Ավելի ուշ սկսեցին նաեւ «պիշկաներ» պատրաստել: Ջեմովն արժեր 3 կոպեկ, կրեմովը՝ 5 կոպեկ: Կրեմովը շատ էինք սիրում, պատվիրում էինք ոչ թե հատով, այլ «սինիով»: Այնտեղի վաճառողուհին՝ Ծովիկը, մեզ ճանաչում էր: Երբ տեսնում էր, միանգամից հարցնում էր. «Քա՞նի հատ սինի բերեմ»:
Շատ էինք զարմանում, երբ հանդիպում էինք այնտեղ մեր դասատուներին: Այն ժամանակ մեզ համար դասղեկին դպրոցից դուրս հանդիպելը, այն էլ Պոնչիկանոցում` պարզապես անհավատալի էր թվում: Պոնչիկանոց սիրում էինք գնալ նաեւ ինստիտուտի տարիներին: Չնայած այն համարվում էր Պոլիտեխնիկի ուսանողների սիրված վայրը, մենք՝ Ժողտնտեսության ինստիտուտի ուսանողներս, ոչ պակաս էինք սիրում այնտեղ գնալ:
Առաջին հեռուստացույցը շենքում հայտնվեց Քարամյանի բնակարանում եւ մենք` 10-12 երեխաներ, առանց հրավերի, գնում էինք իրենց տուն` հեռուստացույց դիտելու: Ի՞նչ անեին, ստիպված դուռը բացում էին եւ ներս հրավիրում: Շատ ենք օգտվել նաեւ Քարամյանի գրադարանից` դետեկտիվների ֆանտաստիկ հավաքածու ուներ:
Քարամյանի երկրորդ կինը`Լյուսյան, ազգությամբ ռուս էր: Նա հանրահայտ Կիոի կրկեսի նախկին արտիստուհի էր: Շատ գեղեցիկ էր: Ի դեպ, շենքում շատերի կանայք ազգությամբ հայ չէին: Կինեմատոգրաֆիստների կանայք ընկերություն էին անում միմյանց հետ եւ պարբերաբար հավաքվում էին շենքից ինչ-որ մեկի տանը` թեյելու:
Ճարտարապետ Ռուբեն Հասրաթյան` Պոնչիկանոցը ակումբ էր, մտքերի փոխանակման շտաբ
Պոնչիկանոցը Երեւանում առաջին սրճարաններից էր: Այն շատ դրական լիցքեր հաղորդեց երեւանցիներին: Նրանք հպարտանում էին, որ Երեւանը ԽՍՀՄ-ի առաջին քաղաքներից էր, որը սրճարան ունեցավ:
Շատ երիտասարդ էինք, երբ Պոնչիկանոցը բացվեց: Կուրսի տղաներով եկանք տեսնելու: Սուրճ հասկացողությունը այն ժամանակ Երեւանում չկար, միայն սփյուռքից եկածներն ունեին: Սուրճի սարքի առաջին հունգարական մեքենան հենց այստեղ դրվեց: Հին սրճարանում փայտե դռներ կային, որոնք ապագայում փոխարինվեցին մետաղականով: Նման փայտե դռներ նույնիսկ Թիֆլիսում չկային: Սրճարանում բարերի կահույքը հիշեցնող բարձր աթոռներ ու սեղաններ էին դրված: Երեւանցիները երկար սովորում էին, թե ինչպես հարմարվել այդ բարձր աթոռներին:
1999թ. Լուսանկարը՝ “Գրանդ Քենդի”-ի արխիվից:
2010թ. Լուսանկարը՝ “Գրանդ Քենդի”-ի արխիվից:
Ի դեպ, հենց ժողովուրդը անվանեց այս սրճարանը “Պոնչիկանոց”: Նախկինում այդտեղ հացի խանութ էր:
Մի օր այնտեղ էինք. մոտ 40 տարեկան մի մարդ էր նստած: Ծխախոտը հատակին նետեց, կողքի սեղաններից 16-17 տարեկան մի երիտասարդ մոտեցավ նրան ու շատ խիստ ձայնով նախատեց` “Չես ամաչում, շուտ բարձրացրու”: Նա տեղից վեր կացավ, ներողություն խնդրեց ու բարձրացրեց ծխախոտը: Հետո տղայի հետ միասին դուրս եկան: Բոլորս անհանգստացանք, պարզվեց, որ այդ անձնավորությունը տեղական ազդեցիկ “հեղինակություններից” է: Քիչ անց տղան ժպտալով ներս մտավ ու պատմեց, որ այդ մարդը դրսում ասաց նրան` “Ապրես, այդպես տիրություն արա Երեւանին”: Ասացինք նրան, թե ում հետ է խոսել` տղան խառնվեց իրար, անհանգստացավ: Այդ մթնոլորտը նույնիսկ նման մակարդակի մարդկանց մոտ էր արթնացնում ուշադրությունը Երեւանի հանդեպ:
1963-64 թվականներին Պոնչիկանոցի տնօրենը մոտ 40 տարեկան շատ գեղեցկադեմ մի տղամարդ էր` ազդեցիկ դիմագծերով, ընտիր հագուկապով, սպիտակ փողկապով: Շատ խիստ անձնավորություն էր ու մաքրությունը խստորեն պահպանում էր:
Պոնչիկանոցը ակումբային բնույթ սկսեց կրել ու հավաքատեղի դարձավ ուսանողության համար: Կոնսերվատորիայի մոտ գտնվելը մեծ դեր ուներ, այնտեղ գեղեցիկ աղջիկներ էին սովորում, պոլիտեխնիկի, “Զոովետի” ու Գյուղատնտեսականի տղաները մագնիսի նման հավաքվում էին Պոնչիկանոցում:
Ուսանողները այստեղ ժամերով նստում էին` ինչ-որ բան քննարկում, բանավեճում: Պոնչիկանոցը մի ակումբ էր, շտաբ՝ մտքերի, գաղափարների փոխանակման վայր:
1999թ. Լուսանկարը՝ “Գրանդ Քենդի”-ի արխիվից:
2000թ. Լուսանկարը՝ “Գրանդ Քենդի”-ի արխիվից:
2010թ. Լուսանկարը՝ “Գրանդ Քենդի”-ի արխիվից:
Ճանաչված արվեստագետները եւս գալիս էին Պոնչիկանոց, մասնակցում քննարկումներին, հանդիպում էին իրենց ուսանողներին ու շփվում երիտասարդության հետ:
1965 թվականին Պոնչիկանոցը շատ մեծ դեր ունեցավ երեւանյան կյանքում: Երեւանցիները նախապատրաստվում էին Ցեղասպանության 50-րդ տարելիցին: Դա կարելի է համարել առաջին ազգային պոռթկումը եւ Պոնչիկանոցը իր ուրույն դերը խաղաց: Ապրիլի 24-ից երկու-երեք օր առաջ Պոնչիկանոցում անընդմեջ հավաքներ էին լինում, ծրագրավորվում էին միջոցառումները, ժողովրդի հավաքները եւ այլն:
1966 թվականին տղաներով իջնում էինք փողոցով: Տեսանք, որ Պոնչիկանոցի մուտքի մոտ, նաեւ ներսում, սովորականից ավել տղաներ են հավաքվել: Հարցուփորձ արեցինք, պարզվեց` Գրոզնի են գնում` Երեւան-Կայրատ ֆուտբոլային հանդիպմանը` Պոնչիկանոցը կրկին հանդես եկավ որպես հավաքատեղի:
Մեր սիրելի վայրը շենքի վերնահարկն էր: Այնտեղ էինք կիսվում գաղտնիքներով, պահում “ամենաթանկարժեք” իրերը, նույնիսկ տիկնիկային թատրոն ունեինք: Թղթազանգվածից (папье-маше) տիկնիկներ էինք պատրաստում եւ իսկական բեմադրություններ դնում: Իսկ տիկնիկներ պատրաստել եւ բեմադրել մեզ սովորեցրել էր մի աղջիկ, որը աշխատում էր սցենարիստ Լեւոն Ղարագյոզյանի տանը:
Մի անգամ հանդիպեցինք Թիֆլիսի ճարտարապետականի ուսանողների հետ: Ինձ համար այնքան հաճելի էր լսել, թե որքան մեծ նախանձով էին խոսում այն մասին, որ Երեւանը նման հավաքատեղի ունի: Նրանք ասում էին, որ մենք 50 տարով նրանցից առաջ ենք անցել: Շատ զարմացած էին, որ տղաներն ու աղջիկները կարող էին հավաքվել միեւնույն վայրում` առանց միջադեպերի:
Կենտկոմի քարտուղար Յակով Զարոբյանը նպաստեց այդ սրճարանի բացմանը. նման թվացյալ մանր շտրիխներով երեւանցիների մեջ արթնացնում էր ազգային ինքնագիտակցությունը, հպարտությունը, արժանապատվությունն ու ժողովրդի միջից դուրս էր գալիս վախը: Թվում է, թե Պոնչիկանոցը ընդամենը վայր է, բայց ես այդպես չեմ կարծում: Երեւանը առաջին քաղաքներից մեկն էր, որտեղ երիտասարդությունը ունեցավ մի վայր, որտեղ համարձակորեն ու անկաշկանդ կարող էր խոսել քաղաքականությունից, մշակույթից, դժգոհություններից:
Պոնչիկանոցի տակը փուռ կար: Լույս չեղած տարիներին մեր թաղի տղերքը աշխատացրեցին այն: Ընտիր մատնաքաշ էին թխում: Մեզ ասացին, որ կարող ենք ուշ գիշերը գնալ ու առանց տալոնի հաց գնել: Գնացի, պարզվեց, որ մեզ դեմքով ճանաչում են, որպես հին երեւանցիների: Ինձ երեք մատնաքաշ տվեցին: Այդպես, Պոնչիկանոցն օգնեց մեզ այդ դժվար տարիներին:
Բանասեր Ռուզաննա Պերճյան ` Հիշում եմ մեծ սինիները
Հիշում եմ, որ հաճախ դասերից հետո դասարանի մի քանի երեխաներով գնում էինք Պոնչիկանոց: 1968-1970 թվականներն էին: Սովորում էի Չեխովի անվան դպրոցում, իսկ ապրում էի Կասկադում, եւ Պոնչիկանոցը բավականին մոտ էր: Միշտ մեծ հերթեր կային` մեր դասարանի ճարպիկ տղաները մեզ դրսում էին թողնում, իսկ նրանք առաջ էին մղվում եւ մի կերպ այդ մեծ ամբոխի մեջից կարողանում էին մեզ համար 5 կոպեկ արժողությամբ պոնչիկ գնել: Մեր հարեւանուհիներից մեկն այնտեղ էր աշխատում եւ փորձում էր մեզ առանց հերթ սպասարկել: Շատ լավ հիշում եմ այն մեծ սինիները, որոնց վրա դրվում էին այդ համեղ, փափուկ պոնչիկները: Աշխատողները պարտադիր սպիտակ խալաթներ էին կրում, ոչ միշտ մաքուր: Բացի պոնչիկներից` կակաո էին նաեւ վաճառում, այն պոնչիկից մի քանի կոպեկ ավելի թանկ արժեր:
Շենքի ճակատային մասում կախված են հուշատախտակներ` Հ.Բեկնազարյանի, Ս.Կեւորկովի, Է. Քարամյանի, Հ.Մալյանի, Գ.Մելիք-Ավագյանի անուններով: Արդեն մի քանի տարի է, ինչ դիմել եմ Երեւանի քաղաքապետարան` առաջարկելով ամրացնել եւս մի հուշատախտակ` կինոաշխարհի բոլոր այն մարդկանց անուններով, ովքեր այնտեղ ապրել են: Դրանք նշանավոր մարդիկ էին` ռեժիսորներ, օպերատորներ, ռազմական օպերատորներ…
Սրահում, բացի մեծ սեղանից, որտեղ դրված էին պոնչիկներով սինիները, կային նաեւ մի քանի սեղաններ, սակայն այնտեղ երբեք մոտենալ չէր ստացվում մարդկանց բազմության պատճառով: Դպրոցականներիս համար Պոնչիկանոց գնալն իսկական քաղցր եւ հաճելի արկած էր միշտ լինում: Այժմյան պոնչիկի եւ այն ժամանակվա պոնչիկի համը շատ չի տարբերվում, ուղղակի այն ժամանակ խմորը կարծես ավելի նուրբ էր:
Աննա Տեր-Ավետիքյան` Պետք է պահպանել ժամանակների կապը
Չնայած պատկառելի տարիքին, տան ճարտարապետ Աննա Տեր-Ավետիքյանը համաձայնեց զրուցել Մեդիամաքս-ի թղթակիցների հետ:
Երբ աշխատում էի Կորյունի եւ Մաշտոցի հատույթի բնակելի շենքի նախագծի վրա, գիտեի, որ այն կինեմատոգրաֆիստների համար է նախատեսված լինելու:
Ընդհանուր առմամբ, հեղինակել եմ Հայաստանի տարածքում գտնվող մոտ 40 շենքեր, որոնց թվում են` Երեւանի Աբովյան փողոցում գտնվող բնակելի շենքերից մեկը, Աբովյան-Կորյուն փողոցների հատույթում (Ուրարտու խանութի) բնակելի շենքը, Բաղրամյան-Մոսկովյան փողոցների հատույթում գտնվող բնակելի շենքը, Մայակովսկու անվան դպրոցը: Ամուսնուս հետ համատեղ նախագծել ենք Ոստիկանության շենքը, Սախարովի հրապարակի վրա տեղակայված Երեւանի հրշեջ կայանի շենքը, արդեն գոյություն չունեցող “Սասունցի Դավիթ” կինոթատրոնի շենքը:
1924 թ-ին ընդունվել է Երեւանի պետական համալսարանի տեխնիկական ֆակուլտետի ճարտարապետության բաժինը, որի հիման վրա հետագայում ստեղծվել է Պոլիտեխնիկական ինստիտուտը:
Ուսման ընթացքում աշխատել է Ալեքսանդր Թամանյանի արվեստանոցում:
1938թ-ին ճարտարապետների Համամիութենական մրցույթին արժանացել է ոսկե մեդալի՝ դպրոցի լավագույն նախագծի համար: Հետագայում այնտեղ գտնվում էր Լեզվի ինստիտուտի, որը քանդվեց մի քանի տարի առաջ` Ամենայն Հայոց կաթողիկոսի երեւանյան նոր նստավայր կառուցելու համար:
1948թ-ին կին-ճարտարապետների համամիութենական մրցույթին արժանացել է առաջին մրցանակի՝ Երեւանում գտնվող կինեմատոգրաֆիստների բնակելի շենքի նախագծի համար:
Նույն թվականին Փարիզում կայացած «Կինը արվեստում եւ ժողովրդական արվեստում» ցուցահանդեսին արժանացել է դիպլոմի՝ Լեզվի ինստիտուտի շենքի նախագծի համար:
1967թ-ին արժանացել է Հայաստանի ԽՍՀՄ-ի Գերագույն Խորհրդի գովասանագրի:
1972թ-ին թոշակի է անցել:
2002թ-ին արժանացել է «Ալեքսանդր Թամանյան» մեդալի:
2008թ-ին արժանացել է Երեւանի քաղաքապետարանի «Երեւան» ոսկե մեդալի:
Աննա Տեր-Ավետիքյանը հին երեւանցիների հայտնի տոհմից է, որի շնորհիվ ստեղծվել են պատմամշակութային արժեք ունեցող շենքերից շատերը` Ֆիլհարմոնիայի փոքր դահլիճը, ԵՊՀ հին շենքը, Աբովյան փողոցում գտնվող առաջին հիվանդանոցը: Տեր-Ավետիքյանների ջանքերով իրականացվել է նաեւ Կրբուլաղի աղբյուրներից եկող ջրամատակարարման առաջին ցանցը Երեւանում, ինչը երեւանցիներին մաքուր խմելու ջուր ունենալու հնարավորություն տվեց:
Մահացել է 2013 թվականին՝ 105 տարեկան հասակում:
Շենքերից որեւէ մեկը առանձնացնել չեմ կարող, մի՞թե կարելի է ասել, թե երեխաներիցդ ով է ամենասիրելին:
Բոլոր շենքերս կառուցված են ազգային ոճով: Դա պայմանավորված էր ոչ միայն ավանդույթներով, այլեւ սեյսմիկ ու կլիմայական պայմաններով, ազգային հոգեբանության նրբություններով:
Աննա Տեր-Ավետիքյանը
Լուսանկարը` Մեդիամաքս:
Բոլոր քաղաքները փոխվում են, եւ դա բնական է: Լինում են ծաղկման ու անկման շրջաններ: Սակայն քաղաքը կառուցում են մարդիկ եւ հենց իրենց շնորհիվ է ստեղծվում քաղաքի մթնոլորտը: Պետք է պահել նաեւ հին քաղաքը, պահպանել ժամանակների կապը` դա դաստիարակում է մարդկանց, կապում իրենց պատմությանը եւ արմատներին:
Լրագրող Մարինա Բրուտյան` Ամռանը կրեմով փքաբլիթ չկար
Ապրում էի “Պոնչիկանոցի” դիմաց: Շաբաթը մի երկու անգամ, հատկապես` շաբաթ օրը առավոտյան, “Նաիրի” կինոթատրոնում մուլտիպլիկացիոն կինոնկար դիտելուց հետո գնում եինք “Պոնչիկանոց”:
Այն ժամանակ այդ սրճարանը ուրիշ անուն էր կրում: Չեմ հիշում ինչպես էր կոչվում, բայց եթե հիշողությունս ինձ չի դավաճանում, մուտքի վրա փակցված էր “Փքաբլիթ” բառը:
Մինչեւ հիմա հիշում են այնտեղի փքաբլիթների եւ կակաոյի համը: Հինգ կոպեկ էր պոնչիկի գինը: Բայց կար նաեւ երեք կոպեկանոց պոնչիկ` ջեմով: Ամռանը կրեմով փքաբլիթ չկար ՝ համարում էին, որ ամռանը կրեմով փքաբլիթը վտանգավոր է առողջության համար:
Ճարտարապետ Զառա Մամյան` ուսանողները «գրոհում» էին Պոնչիկանոցը
Պոնչիկանոց հաճախել ենք մեր ուսանողական տարիներին, դա 1990-ականների սկզբներին էր: Այն ժամանակ պոնչիկի գինը 5 կոպեկից դարձավ 15 կոպեկ, ինչը բավականին խփեց ուսանողներիս գրպանին:
Պոնչիկանոցը, ինչպես նաեւ Կասկադի մոտի “Թեմուրնոցը”, որը հայտնի էր իր խորոված կարտոֆիլով, եւ Մաշտոցի-Մոսկովյան խաչմերուկից մի քիչ վերեւ գտնվող լահմաջոանոցը, ուսանողների սիրած վայրերն էին:
Պոնչիկանոցի դիմաց գտնվում էր “Երեւաննախագիծ” ինստիտուտը, եւ ընդմիջման ժամերին ինստիտուտի աշխատողները, Պոլիտեխնիկի եւ Գեղարվեստի ինստիտուտի ուսանողները «գրոհում» էին Պոնչիկանոցը:
Դիզայներ Լեւոն Կարսյան` Պոնչիկանոցի վերածնունդը
Պոնչիկանոցը փակվեց 1990 թ-ին: Դրանից հետո այնտեղ ինչ-որ ժամանակ կահույքի խանութ էր գործում, որը շուտով փակվեց եւ տարածքը կրկին վերավաճառվեց: Հետո, երբ գործարար Հրանտ Վարդանյանը որոշեց վերածնունդ տալ Պոնչիկանոցին, ես ընդգրկվեցի այդ գործում որպես դիզայներ-խորհրդատու:
1963թ-ին Պոնչիկանոցը առաջին սրճարանն էր, որտեղ սկսեցին սուրճ մատուցել: Սուրճ, որի մասին այդքան կարդացել էինք, որի մասին գրում էր մեր սիրած Հեմինգուէյը: Այնտեղ նաեւ “Դնեպր” մագնիտոֆոն կար եւ հնչում էին արտասահմանյան հիթեր: Տպավորվել է, թե ինչպես էինք ձմեռները գնում Պոնչիկանոց, տաք սուրճ վերցնում, նստում սառած պատուհանների մոտ եւ մեզ ինչ-որ ֆիլմի հերոսներ զգում: Կարելի է ասել, որ Պոնչիկանոցը առաջին բեկումը դարձավ դեպի նոր կյանք:
Այդ մթնոլորտը ստեղծվել էր Պոնչիկանոցի տնօրենի շնորհիվ: Ի դեպ, հենց նա բերեց այն կնոջը, որն այդքան համեղ պոնչիկներ էր պատրաստում: Ասում են, Հրանտ Վարդանյանը հետո գտավ նրան եւ կրկին աշխատանք առաջարկեց: Այդ պատճառով այսօրվա պոնչիկների համը նույնն է մնացել:
Պոնչիկանոցում շատ գեղեցիկ վաճառողուհիներ էին աշխատում, որոնցից մեկը ռեժիսոր Տիգրան Քեոսայանի կնոջ`Լաուրա Գեւորգյանի մայրն էր:
2000 թվականի փետրվարին վերակառուցված Պոնչիկանոցն արդեն պատրաստ էր: Քանի որ երկրորդ հարկն ավելացավ, գնացքի գաղափարը ավելի հետաքրքիր թվաց: Տարբեր ռակուրսներից գնացքը դուրս էր գալիս այցելուների դիմաց: Այն որոշակի դինամիկա է ավելացնում Պոնչիկանոցին եւ դուր է գալիս երեխաներին: Գույնզգույն դռներն ու պատուհանները առավել «համով», «կոնֆետային» դարձրեցին Պոնչիկանոցը:
Հենց մանկական հիշողություններս խթան դարձան` մեծ ջերմությամբ ու հավեսով աշխատելու համար: Աշխատանքիս հիմքում մասնավորապես ոգեւորությունն էր ընկած, որովհետեւ մտածում էի` սա մեր պատմությունն է, ամոթ կլինի, եթե կորչի: Հիշում եմ, նույնիսկ մենյուն ձեւավորելիս, կակաոյի փոխարեն գրել էինք «կակավո»:
Երբ վերակառուցված Պոնչիկանոցը բացվեց, ամբողջ քաղաքն այնտեղ էր` շարժվելու տեղ չկար: Մարդիկ այնքան շատ էին, որ մաս-մաս էին ներս մտնում: Բացումից հետո էլ այցելուները շատ-շատ էին, նույնիսկ մարզերից ավտոբուսներով էին գալիս:
Լուսանկարը` Լ. Կարսյանի արխիվից:
Ընդլայնվեց նաեւ Պոնչիկանոցի արտադրամասը: Հետաքրքրվեցինք ու գտանք այն տատիկներին, որ նախկինում աշխատել են այստեղ: Նրանք սկսեցին կրկին աշխատել Պոնչիկանոցում ու պահպանեցին պոնչիկների հին համի ավանդույթը: Այսպիսով, նոր սերունդը, որը չի տեսել եւ չգիտի, թե ժամանակին այստեղ ինչ յուրահատուկ մթնոլորտ էր տիրում, հնարավորություն ստացավ իմանալ մեր հին ու սիրված Պոնչիկանոցի պոնչիկների համը:
“Գրանդ Քենդի” ընկերության սեփականատեր Կարեն Վարդանյան
Կարեն եւ Հրանտ Վարդանյանները Պոնչիկանոցի բացմանը:
Հայրս` Հրանտ Վարդանյանը, մեծ սեր ունի մեր քաղաքային ավանդույթների նկատմամբ: Ուսանողական տարիներին, երբ սովորում էր Երեւանի Պոլիտեխնիկական ինստիտուտում, հաճախ էր այցելում Պոնչիկանոց: Սա էր պատճառը, որ նա չցանկացավ մոռանալ այն եւ որոշեց վերածնունդ տալ հին ու բարի քաղաքային ավանդույթին եւ վերականգնել Պոնչիկանոցը, որը վերածվել էր գրասենյակային տարածքի:
2000թ. հայրս ձեռք բերեց Պոնչիկանոցը: Նոր Պոնչիկանոցը կառուցվեց բոլորովին նոր տեսքով: Այդ ժամանակ ես ուսանող էի Մոնրեալ քաղաքում եւ եկել էի Հայաստան ամառային հանգիստը անցկացնելու: Սակայն հանգստանալու փոխարեն ես ու հայրս ողջ ամառը նվիրեցինք Պոնչիկանոցի վերականգմանը:
Նոր Պոնչիկանոցի բացման արարողությունը տեղի ունեցավ 2000 թ. սեպտեմբերի 1-ին: Բացելուց հետո միայն հասկացանք, թե որքան մեծ էր մեր համաքաղաքացիների կարոտը Պոնչիկանոցի նկատմամբ: Այցելուների ահռելի հերթեր էին գոյանում: Պոնչիկանոց այցելում էին բոլորը` նախարարից մինչեւ բանվոր: Բոլորն էլ կարգապահ հերթ էին կանգնում իրենց սիրելի պոնչիկները վայելելու համար:
Պոնչիկի գինը սահմանեցինք 50 դրամ, որպես նախկին 5 կոպեկի համարժեք: Տեսնելով, թե որքան մեծ է մարդկային հոսքը, որոշեցինք մեծացնել Պոնչիկանոցի տարածքը: Հարեւանությամբ գործում էր համակարգչային խաղասրահ: Նոյեմբեր ամսին դիմեցինք մեր հարեւանին եւ նա համաձայնվեց վաճառել այդ տարածքը: Այդ տարածքն էլ վերածեցինք Պոնչիկանոցի:
2000թ. Լուսանկարը՝ “Գրանդ Քենդի”-ի արխիվից:
2010թ. Լուսանկարը՝ “Գրանդ Քենդի”-ի արխիվից:
Ընդլայնման շնորհիվ Պոնչիկանոցն այժմ զբաղեցնում է նախկինից 3 անգամ ավելի մեծ տարածք: 2010թ. որոշեցի Պոնչիկանոցի 10-ամյակի կապակցությամբ արմատապես փոխել երկու սրահների ձեւավորումը: «Գրանդ Քենդի» ընկերության դիզայնի բաժինը ամբողջովին նոր շունչ հաղորդեց Պոնչիկանոցին:
Կարծում եմ` մեր ընտանիքին հաջողվեց ոչ միայն վերականգնել Պոնչիկանոցը, այլեւ ստեղծել այնպիսի պայմաններ, որ երեւանցիները այլևս երբեք չզրկվեն Պոնչիկանոցից եւ այն միշտ մնա որպես մեր քաղաքի անբաժանելի մասնիկը: Ի դեպ, գործարարներ աշխարհի տարբեր երկրներից ինձ առաջարկել են համատեղ ուժերով Պոնչիկանոց բացել իրենց քաղաքներում, սակայն ես չեմ համաձայնել: Պոնչիկանոցը ողջ աշխարհում պետք է լինի մեկը`Երեւանում:
Կարեն Վարդանյանը Պոնչիկանոցի աշխատակիցների հետ:
Նախագծի վրա աշխատել են` Աննա Բուբուշյանը, Լենա Գեւորգյանը, Եկատերինա Պողոսյանը, Աննա Զիլֆուղարյանը, Էլեոնորա Արարատյանը, Արա Թադեւոսյանը, Խորեն Օրմանյանը, Արամ Մակարյանը, Դավիթ Ալավերդյանը, Կարեն Անտոնյանը:
Հատուկ շնորհակալություն ենք հայտնում` Աշոտ Հովհաննիսյանին, Արման Վանեսկեհյանին, Իրինա Աբրոյանին, Անուշ Տեր-Մինասյանին, Սուրեն Օհանյանին եւ Զառա Մամյանին (Երեւաննախագիծ):
Նախագծի գլխավոր գործընկերը ԱրմենՏել ընկերությունն է:
Կարծիքներ
Հարգելի այցելուներ, այստեղ դուք կարող եք տեղադրել ձեր կարծիքը տվյալ նյութի վերաբերյալ` օգտագործելուվ Facebook-ի ձեր account-ը: Խնդրում ենք լինել կոռեկտ եւ հետեւել մեր պարզ կանոներին. արգելվում է տեղադրել թեմային չվերաբերող մեկնաբանություններ, գովազդային նյութեր, վիրավորանքներ եւ հայհոյանքներ: Խմբագրությունն իրավունք է վերապահում ջնջել մեկնաբանությունները` նշված կանոնները խախտելու դեպքում: